Min bakgrund är att jag jobbat i olika företag som säljare och marknads-förare i olika nivåer. Under de senaste 15 åren har jag tänkt jag skulle skriva en bok som samlade mina erfarenheter som sen kunde hjälpa både proffs och nybörjare till bättre prestationer inom området.

 

En bra säljare utbildas i förhandlingsteknik och framställningsteknik men mer sällan i marknadsföring och säljteknik. Inte heller i grundläggande allmänt praktiskt marknadsarbete.

 

Målet med boken är att få såväl nybörjare som proffs att använda dem som ett riktverktyg i sitt arbete inom B2B (Business to business) och till detta räknar jag även projektförsäljning, systemförsäljning, komponentförsäljning

till projekt och andra komplexa säljprocesser.

 

Innehållet upptar Marknadsföring och ekonomi, Kundkontakt, Kundbesök, Säljprocesser, Offertarbete, Att vara marknads- och försäljningschef m.m.

 

Två böcker har nu publicerats:

 

Att sälja i praktiken

Huvudboken som upptar allt du behöver veta för att sälja och marknadsföra till entreprenad, industri och systemkunder

 

Rätt prospektering är guld värd

Är en utveckling av ett av kapitlen i huvudboken och lär ut hur du skall strukturera ditt sökande efter lönsamma projekt och kunder